Het campagnebeeld

 
Het menselijke aspect staat de zeventiende editie van Erfgoeddag centraal. Hoe kan de erfgoedsector zorgen voor toegankelijke activiteiten? Hoe kan er gezorgd worden dat ook de meest kwetsbaren binnen de samenleving kunnen genieten van ons erfgoed? En zijn we niet allemaal kwetsbaar als mens vanaf de geboorte? Elke streek en gemeente heeft wel een link met het thema Zorg. Er was overal wel een sleutelfiguur doorheen de tijd die kwetsbare personen terug op weg hielp.
 
Zorg dragen is geëvolueerd: zorginstanties zijn niet meer uit onze maatschappij te denken. En hoe kan cultureel-erfgoed een rol spelen voor mensen met dementie en hun mantelzorgers? Of hoe kan er een aanbod ontwikkeld worden voor mensen met autisme? En kunnen doven en slechtzienden ook genieten van Erfgoeddagactiviteiten?
 
Maar ook de zorg voor ons erfgoed gebeurt vandaag helemaal anders dan dertig jaar geleden. De kijk op zorg evolueert en ook dit staat in de kijker tijdens Erfgoeddag. Vaak is het zorg dragen voor de objecten binnen archieven, depots en de stukken binnen de collectie maatwerk dat vaak achter de schermen gebeurt. Met het thema Zorg wordt getoond tijdens Erfgoeddag hoe divers zorgen zijn.
 
Je kan hieronder het campagnebeeld, de omslagfoto voor Facebook het Erfgoeddaglogo en het logo van FARO vzw downloaden. Zet Erfgoeddag in de kijker.
 
Succes aan alle organisaties, verenigingen en instellingen die aan Erfgoeddag deelnemen!
Op naar een spetterende zeventiende editie!
 
Het campagnebeeld werd vormgegeven samen met beelddramaturge Lise Bruyneel
De foto is van Carla van de Puttelaar, untitled, 2000 en FARO-collega Silke Theuwissen finaliseerde het beeld.